mladé polystigmy,výměna zářivky a problémy v Amazonii

01.08.2010 08:27

V jednom mém odchovném akvárku plave konečně potěr N.polystigma.Má se čile k světu a roste jako z vody.

Ale není vše růžové v nádrži Malawi reef.Bohužel jsem přišel o samce M.estherae red.Byl to ten můj jediný samec,který kdysi při jednom souboji přišel o oko.Minulý týden jsem ho našel krvácejícího s ranami na hlavě v posledním tažení.Naštěstí jsem sehnal náhradu u pana Mecy.Zbylé ryby samce mezi sebe v pohodě přijaly.Akorát samice ho sem tam ze začátku prohnaly.Až doroste potěr,který po sobě ten samec zanechal,tak se budu snažit stavy M.estherae v hlavní nádrži doplnit.

 

Jelikož jsem nebyl stále spokojen s osvětlením nad menší Tanganyikou,tak jsem znova přistoupil ke změně zářivky.Místo hodně fialové AquaGlo jsem zakoupil na zkoušku SERA Royal blue. A jsem mile překvapen barevným podáním této zářivky.Svítí nádherně bíle.Takže jsem ji zkombinoval se stávající Narvou oceanic colour.Uvidíme co tato kombinace přinese.Rád bych docílil takového osvětlení,aby nepůsobilo akva žlutě(což teď nepůsobí) a hlavně,aby se opět objevila ta suprová zelená řasa.

 

Již delší dobu pozoruji divné chování Erythrostigem v nádrži Amazonie.Ryba se začne z ničeho nic divně kroutit,prohýbat a začne se jakoby při tom naklánět na bok.Je to chvilková záležitost.Pak zase normálně plave.Ryby žerou,ale i přesto hubnou.Týká se to jen těch teter v nádrži.Zbylé ryby jsou ok.Teď poslední dobou jsem dokonce o tři tetry přišel,takže jejich současný stav je 18 ks.Nerad bych přišel i o zbytek.Jelikož se domnívám,že by to mohli být nějací střevní paraziti,nasadil sem léčebnou kůru Entizolem.Doufám,že to pomůže.

—————

Zpět