mladí eretmodusi, signatusi,polystigmy

24.04.2011 13:16

Mladí eretmodusi již plavou ve společné nádrži. No plavou.....přesněji řečeno se schovávají a sem tam vykuknou. Pár dnů po vypuštění mladých se samec opět vytřel se stejnou samicí, co předtím. Nejdřív se nic nedělo a teď, nejspíš dohánějí co předtím zanedbávali.

Do této nádrže jsem přidal jeden druh "šnekáčů". Vybral sem si po konzultaci s panem Čuhelem Lamprologus signatus. Jeho ryby(tři kusy co mu zbyly) jsem doplnil dalšími 4 kusy(2 páry) od Fuljerovců z Bytče. Takže je to vlastně taková Československá skupinka. Samci se před sebou nádherně předvádějí, ale samic si zatím moc nevšímají. Jsou to, ale hodně mladé ryby, takže to chce ještě trochu času.

Velká změna musela bohužel a to slovo "bohužel" musím zdůraznit. V nádrži "Malawi reef". Musel sem z nádrže odstranit celou skupinu Nimbochromis polystigma. Situace už byla neúnosná. Vše vyvrcholilo ve chvíli, kdy jsem do nádrže přidal pracně vypiplané Copadichromis borleyi Kadango "nice red". Ryby už byly dost velké cca 6cm, tak jsem doufal, že bude vše v pohodě. Nebylo. Polystigmy se po setmění nádrže na nově přidané borleyky vrhly. Naštěstí jsem zakročil včas a všechny borleyky zachránil. Ihned polystigmy vylovil do pohotovostního sudu, který mám k dispozici pro podobné případy. Polystigmy jsem nabídnul k prodeji. Bohužel to ještě nebyl konec. Kupce jsem měl celkem rychle domluveného, ale prodej se mohl uskutečnit až po pár dnech, vše se trochu zkomplikovalo velkou vzdáleností. Čtyři dny byl v sudu klid. Ryby byly v pořádku. Předposlední a poslední noc před prodejem a cestou do Čech se dominantní samec už neudržel a postupně vytloukl zbylé dva samce a dvě samice. Vše probíhalo v noci, nedalo se tomu zabránit. Nezbylo nic jiného než čekat. Nejdříve oba samci a poslední noc dvě samice. Myslel sem, že by alespoň ty samice mohl nechat na pokoji. Bohužel. Takže zbyl samec s jednou samící a ty tedy už plavou v mnohemvětší a vhodnější nádrži, než jsem pro ně měl já.

—————

Zpět